معرفی وبلاگ
قطره ای از اقیانوس قرآن و عترت
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 69743
تعداد نوشته ها : 110
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

به زینب ام المصائب ؛عقیله بنی هاشم یعنی عاقلترین و خردمند ترین فرزندان هاشم می گویند حال عقل و خرد را از دیدگاه خردمندترین فرد عالم وجود محمد صلی الله علیه و آله همو که اگر بهتر از او بود به طبع به عنوان آخرین رسول خدا انتخاب نمی شد.می فرماید عاقل چهار نشانه دارد.این خود محکی برای سنجش عقل و خرد خودمان هم هست .خودمونیم بسنجید به کسی نگید.

 

1- خدا را می شناسد و از او فرمان می برد.حال اهمیت این مطلب هنگامی روشن می شود که  هستند افرادی در گفتار درس خداشناسی میدن ولی در عمل اولین فرع دین که نماز است اقامه نمی کنند هیچ ؛نمازگزار ها را نیز ریاکار یا معتاد  نماز بی آداب می خوانند.

2-دشمن را می شناسد و از او فرمان نمی برد.طبق گفته خدا شیطان آشکار ترین دشمن و امروز که نمایندگان شیطان در زمین فراوانند .ماهواره و فضای مجازی که پرکارترین آنها صهیونیست بین الملل است.که سبک زندگیمان را نگاه کنیم که از کجا می گیرییم.

3-دار بقا را می داند و به اصلاح آن می پردازد. برای اقامت دائمی خود که آخرت است چه کار می کنیم.

4-سرعت کوچ از فنا به بقا را می داند و با سرعت زاد و توشه جمع می کند.اگر بدانیم که می دانیم معلوم نیست کی مرگمان فرا میرسد پس عاقل باید هر لحظه آماده کوچ ودر نتیجه آماده کردن منزل دائمی باشه.با این اوصاف زندگی و سبک زندگی قهرمان کربلا را مرور کنید و با این محک بسنجید می بینید در اوج خرد است.


دسته ها :
يکشنبه سوم 8 1394 7:38
X